Conwy !

3 juni 2022 - Llandudno, Verenigd Koninkrijk

Gehaald ! Vanochtend om 9.30 uur was ik bij Conwy Castle aangekomen. Na 478 km route plus nog wat extra kilometers vanwege mislopen, aan- en aflopen, ben ik er dan. Ik ben blij, trots, beetje verdrietig dat het voorbij is.

De tocht van vanochtend was maar 8,5 km, maar het leek alsof de Cambrian Way nog een Grande Finale voor mij had. Ik had wild gekampeerd, stond om 6 uur op met dikke, dikke mist. Nadat ik een half uurtje op weg was, begon het te regenen en niet te zuinig ook. Dikke druppels waren het. Voordat ik mijn regenbroek aanhad, mijn rainhoezen over mijn rugzak had, was ik al aardig nat.

Ook was er wéér een berg te beklimmen. Als er iets deze tocht kenmerkt, dan is het wel de zeer consequente keuze om niet langs maar over de bergen te gaan. Vaak bij een splitsing heb je gedacht : Ik hoop niet dat ik het pad omhoog moet nemen, maar, ja hoor, het was altijd het pad omhoog.

Maar de ook vandaag, zelfs op dat korte stukje, waren er weer schitterende uitzichten, alle kanten op.

En uiteindelijk kwam ik dus in Conwy aan. Ik ben naar het kasteel gelopen, heb een selfie gemaakt. Daarna heb ik heerlijk Welsh vegan breakfast gegeten, dat smaakte wel !

En nu zit ik in de trein. Vanmiddag kom ik aan bij ons huisje, na eerst boodschappen te hebben gedaan. Zo kan ik daar een paar dagen uitrusten, wat klusjes doen en het huis warm te stoken als Margot en vriendin over een paar dagen komen. Dan kan ik ook wat meer terugkijken op The Cambrian Way.

1. René:
    3 juni 2022
    Wow, ik ben trots op je : wat een doorzettingsvermogen. En wat een tijd waar je waarschijnlijk door het gehele palet van emoties heen gaat. Ik ben benieuwd naar je verhalen als je terug bent. maar nu lekker uitrusten. Lieve groet, René
  2. Inge:
    3 juni 2022
    Gefeliciteerd Rob, wat een geweldige prestatie. Fijn om op terug te kunnen kijken in een relatief comfortabele omgeving! Geweldig gedaan, want het was een heel Pieterpad en dan over de bergtoppen! En heeft Vegan eten Wales al bereikt?!
  3. Rob:
    3 juni 2022
    Dank je wel ! Wat vegan eten betreft : het valt me op dat je ondertussen op heel veel plekken een vegetarisch/vegan mogelijkheid hebt. Zelfs het heilige Engelse/Welshe ontbijt is op heel veel plekken in die varianten te krijg.
  4. Sonja Cadogan:
    3 juni 2022
    Gefeliciteerd Rob!Heel leuk om je zo te volgen,veel makkelijker dan zelf lopen.(Nee hoor ,ik ben gewoon jaloers!)Dat was wel een hele zware wandeling over alle toppen ,Ik heb het stukje over de Snowdon gemist ,broodje gegeten in het restaurant of was het dicht?Of ging je niet over de top,lijkt sowieso zwaar met een rugzak!Veel plezier in Tynywern!
  5. Rob:
    3 juni 2022
    Ha Sonja, ja, goed hè. Zou ook zeker een tocht voor jou zijn. Ik ben zeker over de Snowdon gegaan. Watkins path omhoog, Pen-Y-Pig track naar beneden. Het restaurant boven was helaas dicht, ik wist het gelukkig van te voren. Maar was evengoed jammer, want effe wat eten & drinken & zitten was niet verkeerd geweest. Ik had er trouwens geen uitzicht, maar dat werd op de Glyders en de Carneddau weer meer dan goedgemaakt !
  6. Margot:
    3 juni 2022
    Echt petje af Rob! Heerlijk dat je het huisje vast warmstookt!. En als er nog verder dingetjes gedaan moeten worden, hoor ik het graag!. Ik heb een zachte bezem en een dweil bij me en verheug me erop weer in Wales te zijn, al voel ik soms de tranen wellen!
  7. Annelies:
    3 juni 2022
    Wauw Rob, wat een prestatie, daar mag je trots op zijn. Geniet nog lekker na in jullie getrouwde vakantiehuisje.
  8. Joanita en gerard:
    Goed gedaan Rob RUIG.
    Het was weer leuk om mee te lezen met je avonturen.
  9. Truus Geelen:
    3 juni 2022
    Geweldige prestatie Rob. We hebben genoten van je verhaaltjes. Tot gauw.
  10. Inge:
    3 juni 2022
    Het is wel typerend voor zwaarte vab de tocht dat je de top van de Snowdon gewoon niet eens noemt! Ik hoorde wel in Scotland ergens een vegetarisch ontbijt bestellen. Dat leek op baked beans, eieren, aardappelkoekjes. Gewoon alles zonder spek!
  11. Annemieke:
    3 juni 2022
    Geweldig Rob, petje af. Een hele prestatie. Nu lekker na genieten in Tynywern. Heerlijk.
    Fijne reis terug. XX
  12. Frank:
    3 juni 2022
    De lange, zware tocht in de juiste sfeer beëindigd: regen en mist. Gefeliciteerd! Brittain's mooiste en zwaarste, zeggen ze, hoor nog wel of jij er dadelijk ook zo op terugkijkt. En de moeie voeten nog even lekker laten uitrusten in Glyndyfrdwy.
  13. Mieke Jongebreur:
    Lieve stoere Rob,
    Laat ik ook eens reageren via deze weg: wat Gefelicteerd!! Wat ben ik trots op jou, op je uithoudingsvermogen, je innerlijke kracht om door te gaan en zo enorm kunt genieten van de pure eenvoud.
    Ik krijg een hele andere man terug, 1 met spierballen en een baard!!!!
    Hou van je!
  14. Sylvia:
    3 juni 2022
    Het was erg leuk je verhalen te lezen en zo je reis te volgen.
    Een mooie prestatie, tot gauw.
  15. Sonja:
    3 juni 2022
    Proficiat met deze prestatie. Wat ben jij fit en wat een goeie mindset heb jij. Petje af!!!

Sonja P.
  16. Lieke:
    3 juni 2022
    Lieve Rob, wat een prestatie! Dat je zo'n schitterende, maar zware tocht in je eentje hebt volbracht bewijst maar weer eens wat n bijzonder mens je bent. Heerlijk om nu ook nog even in Tyn'y Wern te kunnen zijn.
    Vast een goeie reis terug gewenst en tot gauw!
  17. Marian:
    Top Rob!
    (En nu gelukkig nog wat tijd om te resocialiseren in de bewoonde(re) wereld.)
  18. Yasmine:
    Gefeliciteerd Rob je hebt het gedaan hopelijk tot gouw 💕💕💕💕💕
  19. Madeleen:
    4 juni 2022
    Heel leuk om te lezen ! Knap gedaan - wat lijkt me dit fantastisch om mee te maken.
  20. Mieke & Jac:
    4 juni 2022
    Prachtige tocht, zwaar en schitterend tegelijk! Petje af hoor Rob, ik die het je niet na! Grs mieke vd B
  21. Rob:
    4 juni 2022
    Allemaal bedankt voor het lezen en reageren! Bedankt ook voor alle felicitaties.
  22. EDWARD RUYS:
    5 juni 2022
    Goed gedaan Rob - een enorme ervaring! Ik vind het een geweldige prestatie!!
  23. Mark Lupton:
    6 juni 2022
    Congratulations Rob! Sounds like an amazing journey. It was so lovely to meet you at the Claerddu Bothy - hope our paths cross again some time. Here's to many more Welsh adventures!
  24. Mars Koster:
    9 juni 2022
    Geweldig Rob! Gefeliciteerd en leuk om je zo te volgen.
    Groetjes uit Spanje.