Luxemburg - stad

23 mei 2016 - Luxembourg, Luxemburg

Het was vandaag een rare , verrassende dag. Ik was voorbereid om sporen van mijn grootvader Richard tegen te komen, die vond ik niet, maar wel mijn eigen jeugdherinneringen. Zo zit ik nu op een camping net onder Luxemburg - stad Elbling te drinken. Elbling is de plaatselijke droge landwijn, waarvan mijn vader met Luxemburgse vakantie 12 flessen mee naar huis nam ( meer mocht toen nog niet van de douane).

Eerder er vandaag was ik in de stad en stond aan te bellen bij het Centrum voor onderzoek naar het Verzet, in de hoop dat ze informatie over Richard of Oma Betti zouden hebben. Helaas, ook na tig keer bellen werd er niet opengedaan. De absurditeit dat in hetzelfde gebouw in de oorlog het Gestapo-hoofdkwartier zat en dat ik nu wanhopig probeerde om naar binnen te gaan, ontging me niet. Even later was in de Petrus-park, waarbij vele keren met Ona Thea naar toe ben gegaan. Al bij binnenkomst van de stad werd ik begroet door de Rode Brug, ook zo'n icoon uit mijn jeugd. Het Petruspark bleek vlak bij de Route d'Esch te zijn, waar Oma woonde. Op zoek naar nummer 23 kwam ik bij een veldje, blijkbaar is haar appartement afgebroken. Morgenochtend ga ik nogmaals proberen om het ex-bastion van de Gestapo te slechten en daarna vertrek ik naar Frankrijk. Jullie horen nog over het resultaat !

Gistermiddag heeft het flink geregend, vandaag is het tot nu toe droog gebleven, ook al was het soms heel donker. Maar ik zag dat het in Nederland nog harder zou plenzen, dus ik zit nog goed !

1. Annemieke:
    23 mei 2016
    Hoi Rob,
    Zo dichtbij en nog geen resultaat, veel succes morgen. Vandaag hebben we de meeste regen gehad. Morgen wordt het beter, maar nog niet zo goed als bij jou. Geniet van het mooiere weer en jouw herinneringen. Kus, Annemieke