De Rhinogs

29 mei 2022 - Blaenau Ffestiniog, Verenigd Koninkrijk

De afgelopen 2 dagen ben ik door een gebergte getrokken dat de Rhinogs heet. Mijn boekje had me al gewaarschuwd, maar toch: Pfoeh, dat viel niet mee ! Op beide dagen zaten er lange stukken zonder pad bij. Dan moet je zelf je weg zoeken, de pijl van de GPS op de telefoon geeft alleen een richting aan. De hele tijd goed opletten waar je je voeten neerzet, maar ook voor je kijken of er niet een rots aankomt. Dan weer op zoek naar een “faint path, that you are likely to lose”, zoals het boekje me fijntjes waarschuwt.

Gisteren kwam ik om half zes aan, voldaan maar heel moe. En ik was nu heel blij dat ik in mijn onderkomen voor 2 nachten moest boeken, dus vandaag was een erg nodige rustdag.

Mijn onderkomen is trouwens het voormalig landhuis van de familie die zo’n 150 jaar grootgrondbezitters van deze vallei waren, een statig, donker en serieus gebouw. Een grote tegenstelling tot mijn wildkampeerplekje van de nacht daarvoor is bijna niet denkbaar !

1. Inge:
    29 mei 2022
    Wat een avontuur! Gelukkig heb je al ervaring met dit soort ‘paden’. Altijd fijn als je dan op een goede plek uitkomt en lekker kunt bijkomen!
  2. Frank:
    29 mei 2022
    Wauw, ruig om zo zonder pad te lopen. Oppassen voor je enkels. Op naar Snowdon en de Glyders.
  3. Rob:
    29 mei 2022
    Inderdaad heel goed opletten. Morgen Moelwyn en Cnicht, de dag daarna Snowdon en de dag daarna de Glyders.
  4. Margot:
    29 mei 2022
    Wat een prachtige beschrijving van een geen-pad die doet alsof ie een pad is.
  5. Yasmine:
    30 mei 2022
    Wow goed bezig alleen nog de laatste toppen 💙💛💜❤️