George Borrow

20 mei 2022 - Llanbrynmair, Verenigd Koninkrijk

Vandaag kwam ik onverwacht langs het George Borrowhotel. Ik zag het uithangbord en bam ! daar zat ik in de tijdmachine naar het jaar 1970, ruim 50 jaar geleden.

We zaten met het gezin in ons net gekocht huisje in Wales en lazen dat in het dorp het Annual Fete, het jaarlijks feest, zou komen. Voor kinderen was er een verkleed wedstrijd. Onze ouders besloten dat wij daar aan mee gingen doen en Sonja en ik trokken beide een oude jurk van mijn moeder aan: wij waren twee ladies. Voor mijn broer Harry had mijn vader bedacht dat die als George Borrow moest gaan. George wie ? George Borrow was een Engelsman die in 1862 door Wales zwierf en het verslag daarvan publiceerde onder de titel “ Wild Wales”. Het boek staat in Ty’N Y Wern op de plank voor wie het wil lezen ( pas op, het is doodsaai !).

Harry kreeg een oude rugzak op, een grote bruine jas aan en de laarzen van mijn vader en had als finishing touch een touw over de schouder alsof hij een bergbeklimmer was. Er is nog een prachtige foto van Sonja, Harry en mij van.  We wonnen de tweede en derde prijs op het feest.

Frank moet zelf maar vertellen waarmee ( en hoe !) hij scoorde op het feest.

1. Margot:
    20 mei 2022
    Wil je die foto heel snel mijn kant op sturen?😂
  2. Alberdine:
    20 mei 2022
    Wat een speciale plek dan zeg.
  3. Sonja Cadogan:
    20 mei 2022
    Haha,George Borrow en de beroemde Ladies of Llangollen! Waarom was jij een lady en Harry niet of waarom was ik niet George Borrow,we zullen er niet meer achter komen.Mammy was een beetje genegeerd dat we zomaar de prijzen wegsleepten met wat oude kleren aan terwijl de dorpsmoeders prachtige costuums hadden genaaid.Gelukkig wonnen we niet de eerste prijs!
  4. Selle:
    20 mei 2022
    oh het was niet frank die de eerste prijs won?
  5. Rob:
    21 mei 2022
    Frank deed niet mee aan de verkleedwedstrijd en won daar dus niks. Frank deed wèl mee aan het raden naar het juiste gewicht van een kalf. Hij keek wat de andere raders (boerenjongens uit het dorp) hadden opgeschreven en ging op het gemiddelde zitten ! Daarmee won hij ….. de eerste prijs !
  6. Mieke & Jac:
    20 mei 2022
    Geweldig verhaal Rob! Zo mooi, deze herinneringen.
  7. Lieke:
    21 mei 2022
    Fantastische anekdote Rob! Ik zou die foto ook nog wel eens willen zien. Mooie doorleefde foto van jouzelf hier!
  8. Ellen.:
    21 mei 2022
    Goedemorgen, wat een leuke verhalen Rob.
    Het lijkt mij een pittige tocht maar wel super mooi he?!
    Genieten.
  9. Yasmine:
    Wow mooie plek 💕
  10. Thea:
    22 mei 2022
    wat leuk om te lezen!!! e wat een baard krijg jd Rob! je gaat daar vast Borrow mee achterna!!
  11. EDWARD RUYS:
    22 mei 2022
    Leuke herinneringen ook nog van vroeger met de familie. Geniet maar fijntjes!
  12. Frank:
    22 mei 2022
    Nou het was geen kalf maar een ram (als ik het me goed herrinner) . De dominee van 't dorp grabbelde in de zak van zijn colbertje. (Veel Engelsen liepen toen met een hoop muntgeld in een zak van hun colbertje, en als je met ze stond te praten stonden ze de hele tijd met hun hand in hun zak te rinkelen met die munten). Voor mij kwam er uiteindelijk een pond uit! Ik was zeer tevreden.
  13. Rob:
    22 mei 2022
    Evans de vicar ! Ik meen me te herinneren dat je een vleespakket bij de slager had gewonnen, maar dat dit in een geldprijs werd omgezet omdat we dezelfde dag naar huis gingen ?

En het blijft natuurlijk superslim van jou !