Chickened out

23 april 2018 - Kinlochewe, Verenigd Koninkrijk

OK. Ik biecht het op: ik ben eruit gestapt. Of zoals de Engelsen zeggen: chickened out. Met de staart tussen de benen afgedropen. Hoe zit dat ? Weg uit de Cape Wrath Trail ? Nee, ik zal het uitleggen.

Gisteren was het een zware dag (weer). Al toen ik in Strathcarron mijn warme hotel uitstapte, regende het. Eerst nog drizzle ( motregen), maar later meer, veel meer. En natuurlijk zat er weer een stuk trackless ( geen pad) bij. En zo kwam ik om 15 uur aan bij Ling Hut. Ik wist van te voren dat de hut gesloten zou zijn en dat ik hier zou wild kamperen. Maar het was nat, ik verwachtte dat  ik het binnen een half uur koud zou krijgen en het regende zachtjes door. Ik draalde wat, zocht met tegenzin naar een plekje voor de tent, probeerde mezelf moed in te praten. “Zal ik nog meteen de volgende etappe erachteraan lopen, die is maar 15 km en dan kom ik in Kinlochewe, daar is een hostel ? Maar ja, 15 km is wel veel om nu nog te lopen”. Tenslotte keek ik nog eens op de kaart en zag ineens dat de weg die vlakbij lag de rechter kant op naar datzelfde Kinlochewe ging ! Toen had ik mijn beslissing snel genomen: ik ben naar de weg gelopen, heb mijn duim opgestoken en de tweede auto nam me mee ( de eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat het wel 10 minuten duurde voor er twee auto’s gepasseerd waren). De vrouw die me de lift gaf, ze was wijkverpleegkundige, zette me keurig voor het hostel af. O, wat heb  ik genoten van mijn warmer en droge onderkomen ! Zeker toen ik ‘s avonds de regen tegen de ramen hoorde kletteren.

Nog een hele andere gedachte: de andere kant de weg op bij Ling Hut ging naar een plaats die Torridon heet.  Toen ik 13 jaar was hebben we daar eens met mijn broer Harry en mijn ouders in de jeugdherberg geslapen na te zijn weggeregend ( blijkbaar gebeurt dat hier vaker !) een nacht wildkamperen. Van ons vieren die dat toen mee maakten, ben ik nog de enige die leeft.

1. Jan van Casteren:
    23 april 2018
    groot gelijk Rob! Had ik ook gedaan.
  2. Sonja:
    23 april 2018
    Dat is niet 'chickened out'dat is naar de omstandigheden aanpassen!Geniet van het warme verblijf.Grappog al die plaatsen die je hebt genoemd deze dagen heb ik vroeger ook gelopen en ik kan me ook heel veel nattigheid herinneren en nou en dan een vlucht naar een hotel,ramen open verwarming aan en de slaapzak proberen te drogen.Hoeft nu niet meer zo nodig:ik wil wel elke dag een droge slaap plek!Dat je nog maar vele warme en droge onderkomens mag vinden!
  3. Hella:
    23 april 2018
    He Rob! Nou groot gelijk hoor! Wat zult je dan van een warm bed genieten! Erg leuk weer om alles te lezen! En alvast... heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Bijzonder om het daar mee te maken! Gr Hella
  4. Sylvia:
    Ha Rob,
    Wat een avontuur en groot gelijk dat je het zo hebt aangepakt!
    Leuk om weer wat van je te lezen.
    En inderdaad; alvast proficiat met je verjaardag. Hoop dat het een goede en fijne dag wordt met een warm en droog slaapliedje.
  5. Sylvia:
    23 april 2018
    Slaapliedje = slaapplekje .
    (Foutje..)
  6. Mathilde:
    23 april 2018
    Mooi dat jij nog wel leeft en heerlijk tussen droge lakens hebt geslapen. Tel je zegeningen:->
  7. Ted Ruys:
    24 april 2018
    Groot gelijk Rob, ik vind het maar moedig van je dit te ondernemen. Maar lees jouw belevenissen met interesse.
  8. Frank:
    24 april 2018
    goedemorgen en gefeliciteerd! Niet slecht voor een 55 plusser!
  9. Inge:
    24 april 2018
    Lieve Rob, wat een avontuur! Geweldig om te lezen dat je goed voor jezelf zorgt in het barre Schotland! En wat fijn dat we ook van onze ouders meegekregen hebben dat een plan geweldig is, maar een warm dak boven je hoofd nog veel beter. Gefeliciteerd en nog heel veel avontuurlijke dagen!
  10. Lucie:
    24 april 2018
    Hoi Rob, allereerst van harte proficiat! Maak er een mooi nieuw levensjaar van met iedereen die je lief is.
    Je hebt jezelf een mooi cadeau gegeven door lekker droog en warm te kunnen slapen. Erg leuk om jouw avontuur te volgen. Ben benieuwd hoe je tocht verder verloopt. Geniet ervan Rob! Lieve groet, Lucie.
  11. Lieke:
    25 april 2018
    Nog van harte gefeliciteerd Rob, en hopelijk krijg je nog wat drogere wandeldagen...!
  12. Wilhelmien Wilmsen:
    Hoi Rob
    Van Mieke kreeg ik jouw blog
    Heerlijk om mee te reizen cq lezen
    Zou jij mij willen toevoegen?
    Veeeeeeel groetjes Wilhelmien
  13. Eef:
    25 april 2018
    He Rob, slim gedaan met de auto verder en jezelf verwennen!

Wat een bevreemdende gedachte lijkt me Zo, de enige overgeblevene van je gezin wat daar toen was en dan daar zijn inderdaad na al die jaren.fijne tocht nog!