Inchnadamph

29 april 2018 - Inchnadamph, Verenigd Koninkrijk

Na drie dagen wildernis ben ik weer in de bewoonde wereld. De eerste dag was een makkelijke wandeling met mooi weer, simpelweg een track volgend en weinig klimmend tot aan Knockdamph bothy. Een bothy die weer prachtig en stil lag, waar ik ook nog eens alleen was; wat een luxe. Ik heb hout gezocht om de haard aan te maken, maar die verwarmde de kamer nauwelijks. Dat was jammer, want het werd koud, echt koud. Om 8 uur ben ik naar bed gegaan, daar was het mogelijk nog kouder ! Zelfs met al mijn kleren aan bleef ik het koud hebben. ‘s Ochtends zag ik dat het gevroren had !

Dat beloofde wat voor de volgende nacht want ik zou gaan kamperen... Toen ik, na een schitterende wandeldag op zoek was naar een kampeerplek, zag ik een hutje staan dat gebruikt wordt door vissers. De deur was open dus die heb ik gekraakt voor een nachtje. Langs de kant stond een houten bank om op te slapen. Maar ook hier was het gruwelijk koud, klappertandend lag ik in mijn slaapzakje, met muts op en handschoenen aan.

Vandaag werd het een schitterende dag, een mooi tocht met het mooiste weer tot nu toe. En omdat het hostel vol was, zit ik nu in een cottage met een grote woonkamer met houtkachel, helemaal voor mij alleen.

Morgen heb ik een rustdag, dat is ook wel nodig, want mijn linkerknie is dik

1. Mathilde:
    29 april 2018
    Wat erg dat je het zo koud hebt. Je zou eigenlijk in de nacht moeten lopen qua temperatuur en dan overdag slapen als een roos in je tentje.
    Sterkte met je knie!
  2. Inge:
    29 april 2018
    Fijn dat je een rustdag hebt! Jouw verhalen zijn voor mij een goede aansporing om niet te besparen om warme kleding!!! En ik zou er een ibiprofennetje ingooien tegen die dikke knie! Sterkte en rust lekker uit!
  3. Annemieke:
    29 april 2018
    Hoi Rob, dat komt niet goed uit, nu een dikke knie ☹️. Hopelijk heb je aan een rustdag genoeg. Geniet van het mooie landschap en ‘fingers crossed’ voor hogere temperaturen, vooral ‘s nachts 👍😘😘
  4. Ellen.:
    29 april 2018
    Nou wat een verhalen Rob. Het is een pittige tocht maar wel een geweldige ervaring he?!
    Wel wat anders dan wij (Ruud, Hans en ik) vandaag hebben gelopen.
    18 km van Drenthepad. Morgen sluiten we dit pad af met 18 km naar Beilen. Voor jou ook bekend pad.
    Nog heel veel succes en plezier met lopen.
    Geweldig leuk om je verhalen / ervaringen te lezen.
  5. Mars Koster:
    29 april 2018
    Weer een mooi verhaal Rob. Wat een doorzettingsvermogen en dat met die kou. Maar in de ochtend ziet het er gelukkig weer anders uit. Hopelijk herstelt je knie snel.
  6. Ted Ruys:
    30 april 2018
    Geweldige ervaringen Rob. Ik bewonder jouw ervaringen met de kou. Zelf vond ik de koude temperaturen in Holland al zo erg (komende uit Indie). We volgen jouw belevenisen met veel interesse.
  7. Martje Vlemmings:
    30 april 2018
    Wat goed om zo door te zetten Rob. Zelf ben ik van iets meer luxe na het Pieterpad bewandelen. Ik vind het daarom extra knap van je. Ik wens je beterschap voor je knie en ik duim voor hogere temperatuur in de Schotse nachten.
  8. Lucie:
    30 april 2018
    Hoi Rob, ben je lekker aan het genieten van je vrije dag? Mag wel na zoveel kou geleden te hebben. Hopelijk gaat je knie ook profijt hebben van een dag rust. Wat een apart verhaal over die eerste man/ tweede man. Zal altijd een vraag voor je blijven denk ik.
    Morgen weer fit op pad, wens J
  9. Lucie:
    30 april 2018
    Oeps, mijn zin was nog niet af. Wens je nog fijne wandelwagen toe.
  10. Lieke:
    30 april 2018
    Ijzige verhalen, ik kreeg ontzettend met je te doen en het er zelf koud van! Hopelijk krijg je wat betere temperaturen en veel sterkte met je knie gewenst!