Inchnadamph rustdag

30 april 2018 - Inchnadamph, Verenigd Koninkrijk

Ik zit nu voor de tweede dag in Inchnadamph. Gisteren aangekomen en vandaag heb ik een rustdag . Had ik al gezegd dat ik hier goed zit ? Mijn cottage ligt aan een riviertje en heeft aan drie kanten uitzicht op de bergen. De woonkamer heeft heerlijke banken om op te liggen en een houtkachel. Er is een wasmachine dus alles is weer schoongewassen. En in het hostel is een piepklein winkeltje waar ik een heuse diepvriesmaaltijd ( en brood en andere etenswaren) heb gescoord.

Ook heb ik nog twee overnachtingen voor de komende dagen geregeld. Als het goed is, hoef ik helemaal niet meer te kamperen. Wel slaap ik nog twee keer in een bothy. Maar van de eerste bothy weet ik dat daar al een paar dagen gewerkt ( en dus: gestookt !) wordt, dus daar zal het niet vreselijk koud zijn, hoop ik.

Met mijn knie gaat het best goed, hoor. Dank voor alle meelevende reacties, maar het valt heus mee. Ook na mijn Eifeltocht in februari was-ie wat dikker en toen deed-ie echt meer pijn. Na die tocht ben ik naar de fysiotherapeut gegaan en dat heeft geholpen. Verder doet mijn lijf het ongelooflijk goed; de eerste dagen had ik wat last van een ontstekende teennagel, maar die is nu rustig. Natuurlijk voel ik na een zware dag wandelen mijn spieren, soms ook nog de volgende ochtend. Één dag voelde ik iets van blaren, maar toen waren mijn schoenen en sokken nog nat van de vorige dag. Al met al mag ik ontzettend tevreden en dankbaar zijn dat ik deze tocht zonder veel ongemak aan het lopen ben.

Misschien voel je het al: het einde van de tocht komt langzaam in zicht. Natuurlijk, ik heb nog 5 wandeldagen te gaan en er zitten absoluut zware dagen bij. Vanaf morgenmiddag wordt het weer ook regenachtiger, dat maakt het ook zwaarder. Nog steeds kan ik me zo blesseren dat ik niet verder kan. Maar ik voel veel vertrouwen dat ik die laatste 5 wandeldagen goed doorkom. Dat maakt het nog makkelijker om te genieten van de natuur, de schitterende uitzichten, de rust en die oorverdovende stilte.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annemieke:
    30 april 2018
    Goed idee, Rob, om 2 nachten bij te boeken in deze luxe cottage. Fijn dat je lijf goed voelt. Geniet van de komende dagen en hopelijk valt de regen mee. 😘😘
  2. Inge:
    30 april 2018
    Stuur je een foto van je uitzicht? Het lijkt me prachtig! Geniet van de rust en het avontuur wat je nog tegen gaat komen!
  3. Hella:
    30 april 2018
    Dat klinkt als een mooie plek Rob!!! Wat leuk om al je avonturen te lezen en zo een beetje mee te leven. Geniet van je laatste dagen!!
  4. Frank:
    30 april 2018
    Klinkt goed, Rob. De wereld ziet er nog mooier uit na een dagje rust. Sterkte op dat laatste stuk.
  5. Thea:
    1 mei 2018
    heerlijk Rob en wat een tot de verbeelding sprekende namen!
    Was te druk om je echt te volgen maar dat ga ik vanaf morgen doen!
  6. Frans Smit:
    1 mei 2018
    Hé Rob, jouw tocht gaat vanuit mijn warme en droge stek sneller voorbij dan ik in de gate had. Maar goed dat het voor jou waarschijnlijk een wat langere tijd lijkt, denk ik, hoop ik voor je. In ieder geval zal je er nog jaren aan terug denken. Ik lees elke dag je verhaal, en dat is leuk. Maar als ik jou was, had ik toch maar op de zomer gewacht :-) Voor je laatste dagen wens ik je mooi voorjaarsweer !!
  7. Lieke:
    1 mei 2018
    Er komt beter weer aan! Veel plezier en succes de komende dagen!
  8. Eef:
    1 mei 2018
    Heerlijk lijkt me...en dan die stilte....heel dijne dagen en warme nachten nog!
  9. Annelies:
    2 mei 2018
    Hee Rob, ik

tot nu heb ik genoten van je schrijfsels. De rest zal ik pas kunnen lezen over een paar dagen want ik ga morgen zelf weg.....(zonder internet). Hopelijk kun je de hele rit uitlopen. Schotland leek me altijd zo ruig en wijds, dat heb je hiermee wel bevestigd.