Rhiconch

2 mei 2018 - Rhiconich, Verenigd Koninkrijk

Na twee prachtige wandeldagen zit ik nu in Rhiconich en ik voelde eindstreep al dichterbij komen. Tegenover mijn hotel ( ja, ja) is het politieburo en daar hing een aamplakbiljet met de aankondiging dat Cape Wrath tot en met 4 mei (vrijdag) dicht is vanwege een legeroefening. Gelukkig kom ik er ( als alles goed gaat) later aan.

De afgelopen dagen zijn er twee opvallende dingen. Het eerste is dat ik ineens andere Cape Wrath Trail- wandelaars tegenkom. Tot nu toe had ik niemand gezien, gisteren waren er onderweg en bij de bothy ineens een stuk of 7 ! Veel mannen alleen, nogal wat Duitsers. Één jongen, Christof, vertelde dat hij de eerste dagen alleen op zijn telefoon had gelopen en toen die leeg was, keek hij bij zo nu en dan bij mede-reizigers op de kaart en onthield dan hoe hij moest lopen ! Mijn mond viel open bij dit verhaal .

Het tweede gaat ook over de kaart. Ik heb bedacht dat ik minder op de GPS wil lopen en meer aan de hand van de kaart . Vandaag ging dat heel goed. Het stuk trackless heb ik mijn richting uitgezet met de kaart . Voor de zekerheid heb ik onderweg wel af en toe met een schuin oog op de GPS gekeken. En het ging hartstikke goed, ik liep precies zoals de route beschreven was. Trots was ik om mijzelf !

Vandaag en gisteren was het weer erg goed; gistermiddag begon het later in de middag te regenen, maar dat wist ik en was vroeg begonnen en op tijd in de bothy. Vandaag had ik veel zon, maar de wind is hard en koud, ik weer blij dat ik niet kampeer.

1. Inge:
    2 mei 2018
    Fijn, zon!! Geniet van de laatste loodjes!!
  2. Frans Smit:
    2 mei 2018
    Goh, toch iets van voorjaar :-)
    Geniet het.
  3. Rob:
    2 mei 2018
    Het voorjaar komt hier nog maar net op gang. Deze week zag ik de eerste kikkervisjes en mini-salamanders. Veel bomen hebben nog geen of hele kleine blaadjes. Dat is niet vreemd, ik zag net dat hier in Rhiconich de temperatuur niet boven de 10 graden is gekomen.
  4. Frank:
    2 mei 2018
    Voordeel van dat kouwe weer: nog geen mitches?
  5. Rob:
    2 mei 2018
    Nee, die heb ik niet gezien. Ze schijnen normaal gesproken pas eind mei te komen.
  6. Mathilde:
    2 mei 2018
    Kamperen lijkt je vooral blij te maken als je het niet doet:-). Geniet er nog even van!