Vergelijken

3 mei 2018 - Kinlochbervie, Verenigd Koninkrijk

“Did you see any deer ?” De vraag was even oprecht gesteld als onverwacht voor mij en kwam van het echtpaar dat mij vanochtend een lift gaf. Of ik al herten gezien had ? Nou, zo ongeveer elke dag, meneer. Regelmatig als ik in een bothy slaap, staan ze ‘s ochtends voor de deur te grazen ! Niet één of twee, maar vaak met 10 tegelijk.

Maar het echtpaar was hun camper  nog niet uitgekomen, zeker niet om een wandeling in de natuur te maken. Zij bekeken Schotland vanachter de voorruit. En genoten enorm.

Eergisteren was ik Christof tegengekomen, een Duitse jongen die de trail liep en daarbij nog maar één keer in een hostel had geslapen ( om z’n telefoon op te laden) en verder steeds wild kampeerde. En daarbij enorm genoot.

Het motto ? Het heeft geen zin om je te vergelijken met anderen, daar wordt je zelf alleen maar ongelukkig of ontevreden van. Het haalt je uit je kracht van hoe jíj de dingen doet. Het maakt ook dat je oordeelt over anderen en over jezelf en een oordeel zit verdere observaties vaak in de weg. Amen.

Nog twee wandeldagen en dan kom ik op Cape Wrath aan.

1. Inge:
    3 mei 2018
    Steeds meer zen!! Geniet nog van je laatste dagen!
  2. Thea:
    3 mei 2018
    lijkt me heerlijk daar! een wat een waarheden Rob! Fantastisch dat mensen vanuit een camper kunnen genieten zonder te lopen...ons voorland :( ??
  3. Lucie:
    3 mei 2018
    Als ik het zo voel Rob, ben jij enorm aan het genieten van deze tocht. Nog twee dagen en dan heb je je doel bereikt. Fijn, maar ook jammer denk ik want niet het doel maar de weg er naar toe, die geeft je zoveel voldoening.
    Ik wens je nog twee hele mooie wandeldagen toe.
  4. Mars Koster:
    4 mei 2018
    Rob geniet van je laatste dagen. Je reisverhaal Waarheid als een koe. Maar zijn die er wel of alleen maar herten.
  5. Mathilde:
    4 mei 2018
    En wij genieten vanaf een afstand mee:-) Je hoeft niet eens ter plekke te zijn.