Gehaald !

7 mei 2018 - Invergarry, Verenigd Koninkrijk

Yes ! Ik heb Cape Wrath gehaald ! Gisteren om 13.15 uur kwam ik er aan, na nog een flinke wandeling. Dat was deels mijn eigen schuld want ergens in het padloze stuk had ik de verkeerde vallei gekozen en helemaal de draad kwijt , was ik naar het oosten aan het lopen in plaats van het noorden.

Toen ik dat éénmaal doorhad, was het nog een flinke worsteling om de bevrijdende track te vinden; vanaf daar kon niks meer misgaan.

Cape Wrath ligt echt aan het einde van de wereld, het is het meest noord-oostelijk puntje van de UK. De poolcirkel ligt dichterbij dan London ! En op dit uiterste puntje land waar een vuurtoren staat, wordt het Ozone Café uitgebaat door een Schotse vader en dochter. Aardige, superbehulpzame mensen die hier zomer en winter wonen. Of het hier afgelegen was, vroeg ik. Nou, dat voel wel mee, kijk eens naar de mensen op de Shetland-eilanden, die zaten 7 uur op de boot naar het Schotse mainland.

Ze hebben van hun machineloods een stuk afgetimmerd met een gaskachel erin en wat oude bedden, dat noemen ze “ The Bunker”, waar je voor 5 pond kunt slapen. De vloer is gemaakt van planken die zijn aangespoeld, de bedden komen uit een legergevangenis. En vanavond krijg ik een vegetarische maaltijd voorgeschoteld.

Zo’n 15 jaar geleden las ik voor het eerst van de Cape Wrath Trail, 12 jaar geleden kocht ik de gids, las die en begon te fantaseren over het maken van de tocht. Kan ik het wel ? Durf ik het wel ? Wanneer ? Heb ik er tijd voor ? Allerlei vragen, angsten en fantasieën spookten jarenlang af en aan door mijn hoofd. In 2012 kwam de nieuwe gids uit, die ik ook weer kocht. En in 2015 zou ik de tocht dan gaan lopen. Maar helaas, Mieke werd ziek en ik kon en wilde niet gaan. Twee jaar geleden kwam de herkansing, ik ben gegaan, maar moest de tocht na 5 wandeldagen afbreken vanwege het overlijden van mijn lieve schoonmoeder . En dan nu eindelijk na al die jaren ben ik bij Cape Wrath aangekomen. Het is niks minder dan een wonder !

1. Inge:
    7 mei 2018
    Gefeliciteerd! Geweldig dat je het gehaald met de vele ontberingen!! En heerlijk zo’n warme ontvangst!
  2. Mars Koster:
    7 mei 2018
    Goed gedaan Rob!! Fantastische prestatie. Laat je maar lekker verwennen daar.
  3. Frank:
    7 mei 2018
    Gefeliciteerd! Petje af en diepe buiging.
  4. Lucie:
    7 mei 2018
    Wat geweldig Rob, je bent er!!!
    Ik vind het een topprestatie. Geniet van de prachtige plek daar met die lieve mensen en ben maar heel trots op jezelf.
  5. Eef:
    7 mei 2018
    Wow Rob, respect. Wat fijn voor je dat je het hebt kunnen doen en met een mooi resultaat.
    ( ik wacht natuurlijk met smart op een foto van die vuurtoren ....;)
  6. Frans Smit:
    7 mei 2018
    Hé Rob. Volgens mij was je vanmorgen al stiekum aan de terugwandeling begonnen. Het is wel een eind, hoor, op de kaart.
  7. Sonja:
    7 mei 2018
    Gefeliciteerd! En dankjewel voor je leuke en boeiende verhalen.
  8. Jan van Casteren:
    Gefeliciteerd Rob!
    , hoe gaat de thuisreis vanaf hier?
  9. Rob:
    7 mei 2018
    Dank je. Ik Ben van ochtend met een mini-bus van Cape Wrath naar de ferry gereisd ( dat duurt bijna 2 uur). Om bij Cape Wrath over de weg te komen, moet je ook nog een zee-a over, Kyle of Durness. Daarna had ik het geluk dat één van de mensen die in de bus en boot zaten, naar Inverness moest en ik kon meerijden. Morgenavond neem ik vanuit hier de nachttrein naar Londen en woensdagochtend reis ik vandaar uit met de Eurostartrein naar huis; ik kom in de middag aan .
  10. Ivon Wouters:
    7 mei 2018
    Wat fijn voor je Rob, dat je hetgeen je al zolang wilde, bent aangegaan en....dat je het ook nog gehaald hebt. Daar zul je wel echt van groeien, lijkt me.
    Dapper hoor!
    Ivon
  11. Annelies:
    7 mei 2018
    Proficiat. Wat een prestatie......
  12. Annemieke:
    7 mei 2018
    Geweldig, Rob, petje af......
    Heerlijk dat je deze tocht hebt kunnen doen.
    Fijne reis terug, die al goed begonnen is. Mooi toch, dat je nog steeds lieve mensen tegenkom die anderen willen meenemen.
    Xx Annemieke
  13. Van melick:
    hoi rob ,
    gefeliciteerd , eindelijk na jaartjes dromen , moet dan een goed gevoel geven , gaaf ,

groetjes jan .
  14. Joanita swinkels:
    8 mei 2018
    Proficiat Rob echt geweldig gedaan!
    Welkom terug in Nederland waar de zon volop schijnt.
    Vanavond een terrasje met een lekker biertje ,je hebt het verdient.
  15. Bernadette van den Brekel:
    Ha Rob,
    mooi dat je het hebt gehaald en nu eindelijk hebt kunnen afmaken. Veel foto's gemaakt?
    groet, Bernadette.
  16. Hella:
    8 mei 2018
    Geweldig je bent er!! Gefeliciteerd met deze geweldige ervaring! Die heb je in the pocket!!
    En nu volop aan het nagenieten? Goede reis terug en tot gauw! gr Hella
  17. Lieke:
    10 mei 2018
    Gefeliciteerd Rob en welkom terug in ons (niet zo koude) kikkerlandje!
    Liefs, Lieke