Nu ben ik pas echt in het Zuiden

6 juni 2016 - Lézan, Frankrijk

Had ik gisteren geschreven dat ik in het Zuiden was aangekomen ? Helemaal niks van waar !

Vandaag, vanochtend al, kwam ik na een afdaling van 20 km ( een lekker begin van de dag) in het plaatsje Les Vans aan. Niks bijzonders, ik deed er wat boodschappen en stapte weer op de fiets. De eerste kilometers daarna viel ik in de ene verbazing na de andere . Alsof ik na Les Vans in een ander land met een andere economie en een ander klimaat was aangekomen . Waren ervoor de bermen vooral groen met heel veel bloemen , nu waren ze dor, droog en rotsig. Maar ook de huizen waren anders: voor Les Vans waren ze hoog, gesloten,  met kleine raampjes, slecht onderhouden ook. Na Les Vans zag ik enkel keurig geverfde bungalows, met een zwembad en bloeiende rozen in de tuin. Zelfs de rotsen in de rivier waren anders: voor Les Vans waren ze puntig, hoekig en daarna rond en afgesleten. Wat een wereld van verschil.

1. Inge:
    7 juni 2016
    ha Rob, heerlijk je verhalen. Zo mooi om te zien hoe je alle veranderingen van het landschap doormaakt en beschrijft! geniet van het Zuiden!