Welkom op mijn reisblog!

19 april 2016 - Den Bosch, Nederland

Hallo,

Dit reisblog gaat vertellen over mijn wandeltocht in Schotland. Van 4 mei tot 1 juni loop ik de Cape Wrath Trail. Dat is een tocht van zo'n 400 kilometer die loopt van Fort William tot ... inderdaad Cape Wrath, de meest noordwestelijke punt van Schotland. Wil je meer over deze tocht lezen ga dan eens naar http://capewrathtrailguide.org/ . Daar wordt-ie "Britain's toughest trail" genoemd, dat is misschien wat overdreven.

De tocht is vooral lang, stil, ongemarkeerd en regelmatig zonder paden (trackless noemen ze dat).

Ik verwacht dat ik zo'n 20 wandeldagen zal gebruiken en een stuk of 8 rustdagen. Ik overnacht in mijn tent (soms op een camping, meestal vrij), in hostels, hotels of bothies. Een bothy is een zeer primitieve hut, die ergens in-the-middle-of-nowhere staat, waar je gratis kunt slapen. Meer als een huisje met een dak en een open haard is het niet.

O, ja, ik loop de tocht alleen.

Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

1. Reislogger:
    31 maart 2016
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Frans van der Have:
    19 april 2016
    Hoi Rob, in het SNP-magazine van maart 2012 het verslag gelezen van David Paterson over zijn Cape Wrath-Trail. Stoer hoor! Heb jij ook zo veel havermout bij je?

Succes, Frans
  3. Ted Ruys:
    20 april 2016
    Goed gedaan Rob, wij zullen je zeker volgen! Twente al bekeken. Mijn moeder kwam van Hengelo. Twents is een leuk taaltje.
  4. Ted Ruys:
    20 april 2016
    Fantasties Rob - geniet er maar van!!