Klaar !

24 april 2016 - 's-Hertogenbosch, Nederland

Zo, ik ben klaar met pakken.Dat was nog een flinke bevalling.

Vanmiddag, toen ik al m'n spullen bij elkaar had gelegd (zie foto), zonk de moed me toch in de schoenen. Hoe krijg ik dat allemaal ooit in die ene rugzak ?! Dat lukte inderdaad ook niet.

Uiteindelijk heb ik de kleren die ik in Schotland ga dragen en die dus niet in de rugzak hoeven, maar in een plastic tas gedaan. Ik zette de rugzak net op de weegschaal en het hele pakket woog 18 kilo. Netjes, vind ik zelf. Ik ging zelf ook nog even op de weegschaal staan, dat waren 82 kilo; ook netjes, vind ik zelf !

Morgenochtend vroeg neem ik de trein naar Brussel en vandaar de Eurostar naar Londen. In Londen heb ik een uur om naar het goede station te lopen, daar mijn kaartje te halen en de trein naar Wales te vinden. Naar Wales ? Ja, naar Wales, want voordat ik in Schotland ga wandelen, zit ik eerst nog een week in ons huisje in Wales. Om de boel te poetsen en misschien lukt het om werklui zover te krijgen dat ze het dak en het hek om de tuin gaan repareren.

Nadat ik met de trein ben aangekomen, neem ik nog een bus, doe grote inkopen bij de supermarkt en laat me van daar per taxi naar ons huis brengen. Dat is luxe, maar ook handig. Zeker omdat ik niet helemaal fit ben: ik ben ontzettend aan het snotteren en zo nu en dan komt er een koortsrilling voorbij. Ik zou nu niet graag met rugzak en boodschappen de berg op naar ons huis lopen.

Het weer in Wales (en ook in Schotland) is ongeveer als hier: koud ! Een graad of 10 maximaal, brrrr.

Nou, vanavond ga ik vroeg naar bed, want morgen sta ik om 5 uur op.

1. Ana:
    Ha Rob,

Ik dacht dat je al onderweg was. Het vorige mail te snel gelezen!
    Beste vriend doe ze de groeten in Ty'ne wearn... Met Henk gaat het weer beter!
    Graag horen we hoe het met je gaat...
    Fijne tijd en een goede reis! 18 kg knap!
    Tot mails... groet van ons.
  2. Ted Ruys:
    25 april 2016
    Goede reis Rob! Ik vind je maar kranig hoor. Maak graag maar een foto van jullie huis in Wales en waar is het ongeveer in de buurt? Hoop dat je gauw weer 100% bent!
    Groetjes van ons, Len en Ed (Ruys).
  3. Hannelien:
    25 april 2016
    Hoi Rob, hele goede reis! Geniet van je mooie tocht en hoop dat je je snel weer beter voelt. Toch knap dat al die spullen in je rugzak passen. Enjoy!
  4. Ellen:
    26 april 2016
    Hi Rob
    Ik had helemaal geen idee dat je al zo snel op pad zou gaan. Ik dacht dat het ergens in mei zou zijn. Spannend hoor. Ik vind het erg leuk om op de hoogte te blijven. Vooralsnog wens ik je beterschap en wat beter weer dan de kou, hagel, regen en wind hier in Nederland