In Wales

29 april 2016 - Wrexham, Verenigd Koninkrijk

Hallo allemaal,

Ik zit al weer een halve week in Wales. De reis er heen was goed te doen ( met de trein via Brussel en Londen). 's Ochtends vroeg weg, om 6 uur in ons huisje, met al m'n boodschappen. Nu zijn mijn voorraden min of meer op, dus ben ik naar de naburige stad gelopen ( Llangollen) voor de winkels. Ook heb ik mijn haar laten knippen. Hartstikke kort ! Nee, ik stuur geen selfie mee, zo ontzettend leuk staat het niet; het is vooral handig.

Ik ben hier voor twee redenen: ten eerste om ons huisje te poetsen, ten tweede om zaken rond het onderhoud te regelen. Beiden zijn niet echt mijn ding, maar ik vind dat ik tot nu toe trots op mezelf mag zijn: de bovenverdieping is schoon, beneden ruikt het ook al naar Ajax en Cif. Met verhalen over het onderhoud ga ik jullie niet mee vervelen.

Mijn. God, wat is het hier toch mooi. Ik heb door mijn taakjes nauwelijks kunnen wandelen, maar alleen al het uitzicht, de stilte en de schapen met hun lammetjes, zo veel schoonheid doet pijn aan mijn hart. Misschien heb ik in het weekend nog tijd voor een langere wandeling .....

Het weer is toch ook bijzonder: heel veel weer op een dag ! Vanochtend lag er sneeuw en scheen de zon, onderweg naar Llangollen had ik ook nog hagel en eventjes regen maar ook veel zon. Het is koud met een forse en koude wind. Ik denk dat ze me al willen laten wennen aan het klimaat in Schotland.

Dinsdag ga ik hier weg, 's avonds laat neem ik in Crewe, een nabij gelegen spoorwegknooppunt, de nachttrein naar Schotland, waar ik woensdagochtend in mijn startpunt Fort William aankom.

Ik was net in een kampeerwinkel en raakte aan de praat met de verkoper. Ik vertelde wat ik in Schotland ging doen en hij waarschuwde me dat Schotland, vergeleken met Wales, vooral natter is. " Stay dry" was zijn advies. Ik ga het proberen ....

Nog even over de plek waar ik nu zit te schrijven;  het heet de Bookshop Café , boven verkopen ze tweede hands boeken, beneden is een café , waar ze naar het schijnt maar 1 regel hebben voor het eten: een maaltijd moet je cholesterol minimaal 4 punten omhoog krijgen. Om mij heen zie ik borden met baked beans, bacon, eieren, veel eieren en worstjes. Met mijn kop koffie en plak cakemoet ik in hun ogen een veganistische gezondheidsfreak zijn.

Zo, dan zijn jullie weer een beetje op de hoogte. Ik neem zodadelijk de bus terug naar ons dorp om daarna langs de beek omhoog te lopen naar onze cottage. Dat pad omhoog is al een wandeling opzich, zo mooi. Ik zal foto's maken en hier posten.

1. Rene Albers:
    29 april 2016
    Dag Rob, goed o te horen dat je de eerste fase in je tocht goed hebt doorstaan. Ben ook een beetje jaloers. Ik ken de plek waar je nu zit en weet hoe het daar is. Geniet ervan. Goed weekend en goede laatste voorbereidingen voor je tocht.
    X René
  2. Annemieke:
    29 april 2016
    Hoi Rob, wat een mooie foto van het huisje. Ik krijg direct heimwee. Hopelijk heb je komend weekend wat droger weer, zodat je heerlijk kan dwalen in de vallei, naar de quarries toe. Ja, Wales is geen koploper in gezond eten. Laat ze maar ;-) Fijne dagen nog in Wales en goede reis naar Schotland. Xxx Annemiek
  3. Annemieke:
    29 april 2016
    Hoi Rob, wat een mooie foto van het huisje, je maakt me jaloers. Ik hoop dat je komend weekend wat mooier weer krijgt, zodat je heerlijk kan dwalen kn de vallei naar de quarries toe. En ja.... In Wales zijn ze geen koploper voor gezond eten. Geniet nog deze dagen van Wales en een goede reis naar Schotland. XXX Annemieke
  4. Ellen:
    29 april 2016
    Als je mijn laatste mail herinnert dan kan je je wel voorstellen dat ik een beetje jaloers ben op jullie mooie plekje in Wales. Heerlijk om zo,n plek te hebben, al moet er ook opgeknapt en schoongemaakt worden. Wij vertrekken morgen naar Sicilie, lekker buiten zijn, ook al kan dat hier ook (o.a. prachtig gefietst van Putten naar Utrecht en gelopen rond de Holtenberg bij Nijverdal over de heidevelden). goede start van je tocht in Schotland. Groet Ellen
  5. Ted Ruys:
    30 april 2016
    Leuk zo Rob om mee te kunnen genieten met je wandel tochten en ervaringen. Dat is een prachtig huis en omgeving in Wales! Goede reis verder.