Ons huisje

1 mei 2016 - Denbighshire, Verenigd Koninkrijk

Mijn vorig verhaal teruglezend realiseer ik me dat ik te weinig over ons huis hier heb verteld. In 1971, nu 45 jaar geleden, waren wij , mijn ouders , broers en zussen ik, hier in het dorp op vakantie. Tijdens een wandeling zagen we een leegstaand boerderijtje. Hoe en waarom weet ik niet, maar mijn ouders besloten om dit huis, Ty n Y Wern geheten, te kopen. Een beetje vreemd idee was het wel: het was vervallen, stond al 5 jaar leeg, geen electriciteit, water van een bron, geen gas, een tuin vol brandnetels, waar begin je aan ?

Hele vakanties gebruikten we om het op te knappen, alleen die eeuwige brandnetels al .... Ondertussen leven mijn ouders niet meer en hebben wij het huis geërfd . Veel is er niet veranderd, er is nog steeds geen electriciteit, ondertussen doet de waterbron het ook niet meer.  Wel zijn er minder brandnetels, zeker nu in het voorjaar. Zo vaak als mogelijk komen we hier om te poetsen of om klusjes te doen of om vakantie te houden , want wat is het hier toch mooi. Voor een kleine vergoeding kunnen vrienden, kennissen en vrienden van vrienden hier een week of langer vakantie vieren. Je moet van eenvoud en stilte houden, dan is het een fantastische plek.

1. Ellen.:
    1 mei 2016
    Hoi Rob,
    Wat leuk je belevenissen te lezen. De foto's ook zo mooi.
    Leuk ook want ik herken het natuurlijk. Al wel heeeeel lang geleden dat ik in Wales ben geweest in jullie huisje.
    Heb er goede herinneringen aan. Voor herhaling vatbaar haha.
    Het weer wordt volgens de berichten wat beter, hier, maar hopelijk ook voor jou.
    De laatste dagen is het hier in Amersfoort al wat beter weer geweest, Koningsdag heb ik op de vrijmarkt gestaan in Soest, in de zon......1 bui gehad, van 7 minuten, hagel.
    Viel dus alles mee. Met extra vrije dagen in het vooruitzicht zou het lekker zijn van de zo'n te kunnen genieten, afwachten maar.
    Enfin, Ik ben reuze benieuwd naar je volgend schrijven.
    Groet, Ellen van de Biezen. ☀️
  2. Van melick:
    2 mei 2016
    hoi rob ,

leuk je reisverslag in wales te lezen ,
    wij dachten altijd dat het een klein huisje was ,als je de foto's bekijkt is het toch een heel huis .
    het is wel erg mooi gelegen , misschien toch een idee om door wales en schotland te trekken met onze caravan en dan ook een aantal dagen in het huisje te vertoeven ,je had dat al een keertje aangeboden maar is er ook nog nooit van gekomen .
    fijne reis en we horen wel weer ,

groetjes Sylvia en jan .
  3. Ted Ruys:
    2 mei 2016
    Fijne reis Rob en leuk om je verhalen te volgen!
    Ed R
  4. Mars Koster:
    3 mei 2016
    Hoi Rob,
    Leuk om je ervaringen te lezen en zo reis ik een beetje mee. En dat noem jij altijd huisje in Wales. Het ziet er groot uit en wat een mooie omgeving. Het weer is nu prima, gisteren zelfs 19 graden, een groot verschil met vorige week.
    Frank en ik zijn volop bezig met de aanschaf van een volkswagen camperbusje. Wij rijden heel Nederland af Dordrecht, Sneek, Dalfsen enz.. Onze keuze gaat vooral uit naar een T4 2003, ik weet niet of jou dat iets zegt. Dit type is in 2003 voor het laatst gemaakt en heel degelijk. Zeer gevraagd in de camper handel dus ook heel duur. We gaan er nu eerst een huren om het te ervaren en uit te proberen. Ik houd je op de hoogte, waar in jij in september mee mag rijden:). Nou Rob een hele goede start in Schotland en hopelijk houd je het zoveel mogelijk droog. Ik kijk uit naar je volgende reisverslag. Het ga je goed!!
    Groetjes Mars
  5. Lucie:
    3 mei 2016
    Hoi Rob,
    Intussen ben je aan het grote avontuur begonnen en zit je eerste dag erop. Fijn dat je eerst een week kon werken en zijn in je huis voordat je vertrok. Beetje wennen aan het alleen zijn en je echt voorbereiden op de tocht. Leuk hoor om je verhalen te volgen. Wat een mooie plek zeg, waar jouw huis staat. Ik ben nog nooit daar geweest maar je hebt me nieuwsgierig gemaakt.
    Ik wens je hele fijne loopdagen toe. Ben erg benieuwd naar je ervaringen. Lieve groet, lucie