Laatste regeldingen

3 mei 2016 - Llangollen, Verenigd Koninkrijk

Ik ben nu nog in Llangollen, de eerste stad in de buurt van ons huis. Ik ben vanochtend hier naar toe gelopen, een schitterende wandeling van bijna 3 uur. Ja, ik kon ook met de bus, maar ik dacht dat een beetje oefenen met de rugzak op niet verkeerd zou zijn. Nou, dat viel nog niet mee ! Gossie wat is mijn rugzak zwaar en wat is het steil ! Helemaal al bezweet kwam ik aan. Het eerste dat ik heb gedaan is bij de wasserette mijn kleren gewassen en deels opgestuurd naar huis. Ook heb ik een nieuwe jas gekocht, mijn oude vertrouw ik niet als het om regen gaat. De nieuwe is felblauw met rode ritsen. De verkoopster was helemaal verbluft hoe goed hij me paste en ook de kleur stond me goed. Dat ze het in Schotland maar weten.

Ons huisje heb ik schoon achtergelaten . Ik zag in de comments ( dank jullie wel allemaal, hartstikke leuk om jullie reacties te lezen !) verschillende mensen zeggen dat het groter is dan gedacht. Dat valt echt wel mee, vanuit het zichtpunt zie je ook de schuren die er bij zitten . Het huisje heeft een woonkamer van 5 x 5, een eetkamer van dezelfde grootte, een keuken en boven 2 slaapkamers met een overloop ertussen. Als je in de winter er met z'n vieren bent, is het al krap !

Had ik al verteld dat ik Ewan ben tegengekomen ? Hij is de boer die de halve vallei bezit en nog veel meer. Als ik de komende tijd heb, schrijf ik nog een verhaaltje over hem . Gistermiddag kwam ik zijn broer, Arwin, tegen. Hij bezit de weilanden rond ons huis. Ik had er afgezaagde boomstammen zien liggen, waar ik een begerig oog op had geworpen . Arwin vond het geen probleem dat ik het hout zou pakken. Ik ben meteen met de zaag erop afgegaan en heb 2 bonen in handzame stukken gezaagd en die stukken bij ons in de schuur gelegd; de eerstvolgende mag ze in stukken verzagen. Ik was zo enthousiast bezig, dat ik ineens last van mijn rug kreeg ! Oh, nee, he , ik zal toch niet op de dag voor ik naar Schotland ga, door mijn rug gaan. Ik heb 3 keer mijn rugoefeningen gedaan, vanochtend nog eens. Ik voel nu mijn rug nog steeds, maar niet bij het lopen met rugzak. Pfoeh ! Stel je toch eens voor, en dat door een paar boomstammen !

Zodadelijl stap ik op de bus om vervolgens de trein te pakken; vanavond laat neem ik de slaaptrein naar Schotland waar ik morgenochtend aankom om bijna direct te gaan lopen.

groetjes,

Rob

1. Inge:
    Ha Rob,

Gezellig weer zo'n berichtje uit Wales.
    Wat een prachtige foto's, het uitzicht en de bluebells ( Google noemt het de wilde hyacint) inspireren weer tot al die liedjes in mijn hoofd. Heel verstandig om een betrouwbare regenjas mee te nemen de nattigheid in! Heel veel plezier en smeren met tijgerbalsem of een engelse variant helpt vaak tegen moeë spieren!
    Liefs, Inge
  2. Jos:
    3 mei 2016
    Let goed op je ouwe lijf Rob! (gelukkig zie je felblauw met gele strepen goed liggen in de sneeuw)
    Veel plezier!!
  3. Ellen:
    3 mei 2016
    Hallo Rob, je weet het he, de derde dag is ploeteren en dan gaat het lopen met rugzak weer beter. Wij zijn intussen op prachtig Sicilie, waar we Rob,s kinderen hebben ontmoet en de kleinkinderen. Gisteren hebben we schitterend gewandeld tussen de bloemen en tempels en door plensbuien en met zon. Heerlijk eten hier met in de bar gisteren mensen die siciliaanse liederen zongen met een stemvolume van heb ik jou daar. Begeleding van gitaar en klarinet. Vandaag waren aan zee met enorme witte rotsen. Heel mooi. De zee overspoelde onze schoenen en we moesten terug
    Goede start van jou tocht!