Cluny

29 mei 2016 - Cluny, Frankrijk

Vandaag heb ik twee mijlpalen te vieren. De eerste is dat ik 1000 km heb gefietst ( nou ja, op vier na eigenlijk ). Ik vind dat een onbeschrijfelijke hoeveelheid , terwijl ik toch echt niet het gevoel heb dat ik de afgelopen anderhalve week zo heb afgezien. De tweede mijlpaal is dat ik het eerste boekje van de route uit gefietst heb. Nu dus nog de andere helft, dan zit ik in Barcelona. Voor wie het iets zegt: ik zit nu in Cluny in de zuidelijke Bourgogne . Een prachtige omgeving, die wijngaarden zeggen me niet zo veel, maar wel de weelderige weilanden, met prachtige bomen omzoomd , waar bruine of witte vleeskoeien lopen.

Sinds gisteravond is het minder weer met vannacht onweer en flinke regen en vandaag overdag veel miezer, dus ook kouder : ik heb mijn pijpen en schoenen maar weer aangedaan.

Vanaf af nu is het afgelopen met het vlakke land, ik ga de heuvels in ! Maar eerst morgenochtend nog de stad net z'n abdij bekijken.

1. Annemieke:
    29 mei 2016
    Knap hoor, Rob. Al zo'n stuk gefietst. Mijn complimenten, petje af. Ja jammer van het weer, het is hier ook niet zo best. Het is kouder en natter geworden. Maar je geniet volop. Succes met de heuvels en bergen, en stop wat vaker om van de mooie uitzichten te genieten.
    Liefs, Annemieke
  2. Truus Geelen:
    31 mei 2016
    Hoi Rob,

We zijn ooit in Cluny geweest. In de begin jaren van onze relatie, gingen we nooit gepland op vakantie. We deden het alla Marius. We namen de auto en zagen wel waar het leuk was. Zo zijn we ook ooit in Cluny terecht gekomen. Ik vind je verhalen erg leuk. Je zou een goede geschiedenis leraar geweest zijn. Veel doorzettingsvermogen in de bergen.
    Groetjes Truus en Jacques