Krijgen wat je wenst en krijgen wat je niet wenst

1 juni 2016 - Roanne, Frankrijk

Nou , na alle paden langs rivieren en kanalen wilde ik wel eens de bergen in. "Vraag maar niet te hard, je krijgt het sneller dan je denkt", ik weet niet meer wie dat zei, ( Mieke's moeder ?) ik moest er eergisteren wel aan denken. Meteen al bij het vertrekken uit Cluny was het raak: op en neer ging het, geen meter vlak. Maar ook meteen met mooie dorpjes , sfeervolle kerken en prachtige uitzichten.... Tot het begon te regenen, te regenen en te regenen. Daar had ik dan weer niet om gevraagd ! Na de eerste col heb ik zowaar mijn handschoenen aangedaan; het duurde nog 2 uur voordat mijn vingers niet meer verkleumd waren. Bij de camping aangekomen , zag ik nog een effect van al die regen: de camping was gesloten vanwege overstroming. "Dat zal toch wel meevallen", zei ik tegen mezelf en reed de camping op. Maar inderdaad stonden er enorme plassen water op het veld ( het treurige gezicht van een glijbaantje, half onder water !) dus ben ik doorgereden naar de volgende camping ( vlakbij Roanne), waar ik wel terecht kon. Daar heeft het de hele nacht ook weer geregend en mijn telefoon zei dat het de dagen daarna niet beter zou worden . Wat nu ? Toch doorfietsen ? Met de trein naar het zuiden en terug fietsen ? Peinzen en piekeren !

Uiteindelijk heb ik besloten om voor 2 nachten op deze camping een kruising tussen een tent en een trekkershut te huren. Dus daar zit ik nu ! Gisteren lekker lui in bed liggen lezen met de regen klaterend op het dak; vandaag ga ik misschien nog de stad nog in. En morgen fiets ik dan weer verder, richting Le Puy. Hopelijk met beter weer. Maar zeker met veel bergen !

1. Frank:
    1 juni 2016
    Mooie hut/tent! Foto vd binnenkant? Hopen dat het weer droog wordt, veel plezier.
  2. Inge:
    1 juni 2016
    Ha Rob, het lijkt me een uitstekende Mariusreactie! Als het te hard regent om plezierig te fietsen, geniet dan even van wat rust. Wat een grappige tentjes!
    Ik hoop voor je dat het weer beter wordt!
  3. Hella:
    He ROB!
    Had nog niet eerder gereageerd, maar wat leuk om al je belevenissen te lezen. Klinkt allemaal mooi en afwisselend! Jammer van de regen, maar prima besluit om dan te gaan relaxen in zo'n leuke hut! Geniet ervan en tot daarna ergens in Weert! Gr Hella
  4. Martje Vlemmings:
    1 juni 2016
    Hey die Rob, als je maar geniet, dat is het belangrijkste. Wel stoer hoor dat fietsen in de bergen! Succes verder.
  5. Mathilde:
    1 juni 2016
    Ga je naar Le Puy en Valay? Leuk om daar de pelgrimsmis mee te maken, dagelijks om 7 uur in de ochtend. Kan je gezegend verder:-)
    Hier is de temp lekker, zacht en vochtig. Geen bergen natuurlijk, maar jij zit toch ook niet zo hoog?
    Die hut lijkt me trouwens heerlijk om een weekendje in bed te liggen.
  6. Van melick:
    2 juni 2016
    hoi rob ,
    qua regen is het hier niet veel beter , zit je daar in je tentje veel gezelliger ,hopelijk ben je zo slim geweest om in deze streek een heerlijk flesje wijn te kopen , met een lekker wijntje erbij kan je denken laat de boeren nou maar dorsen .