Hoe het mis kan gaan en alles toch weer goedkomt

3 juni 2016 - La Chaise-Dieu, Frankrijk

Vanochtend toen ik mijn water kookte voor mijn thee en voor warm water in mijn thermosfles , merkte ik ineens dat mijn gasblikje bijna leeg was. Geen probleem, ik had gisteren een Mr. Bricolage ( de Franse Gamma) in het dorp gezien, daar fietste ik nog wel even heen. Maar toen ik eenmaal op de fiets zat, bedacht ik me dat Mr. Bricolage boven op een steile helling zat. Met het idee " ik kom nog in een andere grote stad, ik koop dat blikje daar wel", ben ik op pad gegaan.

In de volgende grote stad zat inderdaad een Mr. Bricolage, maar het was al na 12 uur en dan is zelfs zo'n zaak in Frankrijk gewoon tot 2 uur dicht ! Dan maar in de Carrefour geprobeerd. Daar hadden ze zo'n blikje, maar in een net iets andere maat en die staat minder stevig; da's belangrijk bij een kookapparaatje. Dus toch maar niet gekocht. In de stad waar ik zou kamperen zouden ze vast ook wel zo'n blikje hebben.

Toen ik om 5 uur die stad, La Chaise Dieu, naderde, zag ik meteen: dit is een veel kleiner stadje dan wat ik gedacht/gehoopt had. Ik ben nog even wat winkels afgegaan, helaas niks. Tja, dan moest het vanavond maar uit eten worden en morgenochtend zonder thee ontbijten en met een lege thermosfles op pad. Maar .... toen kwam ik bij de camping en daar hadden ze piepkleine hutjes te huur voor 20 euro per nacht, met een kookplaatje erin ! En zo zit ik dit berichtje te typen vanaf de veranda van mijn kabouterhuisje na een heerlijke warme maaltijd.

1. Lucie:
    3 juni 2016
    Hoi Rob, wat een gezellig huisje! Lijkt me heerlijk om met een lekker wijntje op je veranda de dag te overdenken. Erg leuk om jouw fietsreis te kunnen volgen. Lijkt me heerlijk om zo alleen op weg te zijn. Wens je nog veel mooie dagen toe. Liefs Lucie.
  2. Annemieke:
    3 juni 2016
    Holi Rob, leuk om jouw verhalen zo te volgen. Wij hebben spannende dagen achter de rug. Gisteren zouden we te horen krijgen hoe de bezuinigingsplannen zouden uitpakken, maar omdat we dit voorjaar goed gedraaid hebben is het dreigende aantal ontslagenen gehalveerd, 20 i.p.v. 40, en uitgesteld tot 1jan 2017. Dus even relaxen nu.
    Ik hoop dat je het een beetje droog houdt daar in Frankrijk. Geniet van je heuvelige fietstochten (niks voor mij). Lieve groet, Annemieke