Marius

27 mei 2016 - Gray, Frankrijk

Hallo allen,

In Schotland, op de ferry vanaf Fort William, dus helemaal aan het begin van mijn Schotlandreis, kwam ik Marius tegen; ik heb al iets over hem geschreven . In heel veel dingen was Marius anders dan ik en in de dagen na onze eerste ontmoeting was dat regelmatig confronterend voor mij.

Een van de dingen die Matius anders deed, was dat hij nauwelijks plande , in ieder geval veel minder dan ik. Voor deze fietsvakantie heb ik me voorgenomen om dat ook te proberen, om los te laten. Zo plan ik nu nog " maar" twee dagen vooruit waar ik overnacht ; rustig aan fietsen, genieten van de omgeving .

Vandaag had ik bedacht om tot het plaatsje Gray te fietsen, dat zouden meer dan 100 km zijn ( dat valt niet meer onder rustig fietsen ), zodat ik morgen met nog eens 100 km weer op een camping uitkwam. Maar halverwege kwam mijn Marius-voornemen terug en besloot ik tot Autet te rijden( 100 km, dat valt net binnen de Marius-norm) .Maar toen ik bij de camping van Autet aankwam, was er alleen een veldje met een WC. Geen douche en zeker geen WiFi ! Wat te doen ?

Tja, toen ben ik toch maar nog bijna 20 km doorgefietst naar Gray: het valt niet altijd mee om Marius in de praktijk te brengen. En dan is er nog de vraag hoeveel kilometer ik nou morgen ga fietsen ....