Haut-Languedoc

12 juni 2016 - Lodève, Frankrijk

De laatste drie dagen heb ik op een camping in Lodeve gezeten, dat ligt in de streek die de Haut-Languedoc wordt genoemd: de eerste bergen ( of eigenlijk heuvels) achter de vlakte die aan zee grenst.

Dat is even anders, zoveel dagen achter elkaar op dezelfde plek. Ik hoef 's ochtends mijn tent niet in te pakken, kan voor meerdere dagen boodschappen, weet waar de winkels zijn , om zo maar wat prettige dingen te noemen. En overdag trek ik er op de fiets op uit om, zonder bagage, heerlijk over allerlei colletjes te fietsen en bezienswaardigheden te bekijken. Ik zou haast vergeten wat er ook al weer zo leuk is aan een trektocht !

En als ik nu op de kaart kijk , dan zie ik dat ik zowat alle bereikbare cols gefietst heb, dus morgen vertrek ik naar Beziers, een grotere stad hier in de buurt en ga mijn treinticket naar huis regelen. De vakantie zit er bijna op !

1. Lucie:
    12 juni 2016
    Hoi Rob, geniet nog maar effe van de mooie natuur daar. Hier was het vandaag weer behoorlijk nat en dat blijft voorlopig zo. En geen domme dingen meer doen hè. Wens je nog een paar hele fijne dagen toe. Liefs Lucie.
  2. Annemieke:
    12 juni 2016
    Hoi Rob,
    Als je langer kan blijven doe dat dan, want het wordt na woensdag pas weer droog weer. Hoewel het hier niet echt koud is, hoor!
    Geniet van de laatste fietstocht en goede reis terug.
    Lieve groet, Annemieke