Kevin

8 juni 2016 - Clermont-l'Hérault, Frankrijk

Je m'appelle Kevin. Voor jullie zal ik Vlaams spreken. Dat kan ik omdat mijn moeder Vlaamse is. Mijn vader is Fransnan, daarom wonen we hier. Ik ben 15 jaar oud en woon met mijn ouders vlakbij Montpellier. Ik heb ook nog 3 zussen, een van 17 en een tweeling van 10; ook vanwege die zussen ben ik graag van huis, dan ga ik fietsen . Dat is mijn grote hobby. Drie jaar geleden ben ik begonnen, gewoon omdat het me leuk leek. Op mijn laatste verjaardag heb ik een echte Giant racefiets gekregen, ik moest zelf ook nog een beetje meebetalen. Ik ben er superblij mee ! Elke woensdagmiddag, zaterdag en zondag ga ik fietsen. In mijn eentje; Ik heb best veel vrienden, maar niemand houdt van fietsen, dat is wel jammer. En mijn vader heeft een racefiets, maar die heeft sinds een tijdje pijn in z'n knie.

Ik vind het super om hier te wonen: je kunt makkelijk naar de Alpen en vlakbij zijn er genoeg cols om te fietsen. Ik heb al de Galibier, de Mont Ventoux, de Tourmalet en de Hautcam gedaan. Deze zomer ga ik zeker weer in de Alpen fietsen. Met het gezin gaan we ook nog naar de Atlantische kust. Natuurlijk gaat mijn fiets dan mee, ook al zal ik best wel eens zwemmen.

Na de zomer ga ik bij een wielrenclub. Dan kan ik ook aan wedstrijden meedoen ! Laatst heb ik al eens meegefietst : 80 km, met 30 in het uur, dat viel niet mee, maar het ging wel !

Vandaag wilde ik de Col du Vent op, maar het was erg warm en ik had wind tegen. Dus ik ben aan de voet van de col in Arboras gestopt om te rusten. Daar kwam ik een Hollander tegen op een fiets vol tassen. Ik heb zijn fiets proberen op te tillen, maar die was te zwaar ! Hij kon mijn fiets met 1 hand optillen, logisch want hij weegt nog geen 7 kilo.