Nieuwe vakantie

19 mei 2016 - Weert, Nederland

Nadat ik mijn Schotland-vakantie al snel moest afbreken, heb ik zitten denken wat ik nog met mijn tijd wil doen. Veel mogelijke vakantie-doelen zijn de revue gepasseerd, wat beef hangen is het idee om richting Frankrijk te gaan fietsen. Afgelopen dinsdag heb ik mijn eerste etappe ( Den Bosch -Weert) gefietst; morgen ga ik verder. Het reisplan ziet er alsvolgt uit: eerst fiets ik naar Aken, daar neem ik de Vennbahn naar het noorden van Luxemburg. In Luxemburg zou het mooi zijn als ik nog wat in de archieven kan duiken over mijn grootvader. Van daar ga ik dan naar Metz en Nancy om een route van de bekende routemaker Paul Benjaminse " Onbegrensd fietsen naar Barcelona" te gaan fietsen. Hoe ver ik ga, weet ik nog niet, dat zie ik vanzelf wel. Niet te veel plannen, gewoon lekker onbezorgd fietsen.

Ik ga weer zo nu en dan verhaaltjes schrijven over deze reis. Ze komen vanzelf weer naar je toe,

1. Mathilde:
    19 mei 2016
    Fijn dat je ons weer op de hoogte stelt. Verrassend dat je met de fiets nu naar Frankrijk gaat. Waarom pak je Schotland eigenlijk niet gewoon weer op?
    Hoe dan ook, een heel fijne tocht gewenst. Ga je op zoek naar de vader van je moeder over wie je ook de voorstelling maakte?
    Het is in elk geval heerlijk fietsweer. Kop in de wind:-)
  2. Annemieke:
    20 mei 2016
    Mooi Rob dat je al zo snel weer andere vakantieplannen hebt gemaakt. Ja, als je dan toch langs Luxemburg komt, Waarom duik je dan niet even in de archieven , kennis en genieten kunnen hand in hand gaandan weet je toch weer wat meer van de familie. Fijne tijd, liefs Annemieke
  3. Inge:
    21 mei 2016
    Ha Rob,

Leuk weer een nieuw plan en een nieuwe reis. De Vennbahn fietste ik vorig jaar, het is de Rode Loper door de Ardennen heen. Ik ben vergeten of hij langs TroisVierges komt. Daar kun je het monument voor de uit Luxemburg weggevoerde joden vinden. Ik wens je veel plezier op de fiets en in de archieven!!
    Leuk om je avonturen mee te lezen
  4. Ellen:
    21 mei 2016
    Ha Rob, gewoon fietsen zonder plan is misschien wel heel erg fijn na het overlijden van een dierbare. Ik herinner mij dat ik een reis naar Japan had gepland toen mijn moeder dood ging. Gelukkig was ik nog net niet weg. Maar na een week ben ik toch gegaan en het was goed voor me om in de mooie houten tempels te vertoeven, in de zentuinen en het gewone japanse leven een beetje mee te beleven. De tijd verliep wat dromerig weet ik achteraf, maar het was goed.
    Ik ben benieuwd naar welke archieven je wilt gaan in Luxemburg en waar je nu op zoek naar bent. Dat hoor ik vast nog wel,eens van je
    Goede tocht
    Groet Ellen