Rustdag Abergavenny

6 mei 2022 - Abergavenny, Verenigd Koninkrijk

Vandaag heb ik een rustdag. Een welverdiende rustdag, want de afgelopen drie dagen heb ik elke dag zo’n 20 km gelopen. Toen ik gisteren op de camping aankwam, was ik me toch een partij moe ! Ik maakte me serieus zorgen of ik deze tocht wel aankan, ben ik er niet gewoon te oud voor ? Maar nadat ik goed gegeten, geslapen en uitgeslapen heb tot half acht, voel ik me weer een stuk beter.

De afgelopen dagen waren mooi en werden steeds mooier. Het landschap is groen en bruin, erg gevarieerd, met prachtige uitzichten en ik ben gezegend met “lovely weather”.

Ik heb beide nachten wild gekampeerd. Spannend, maar het is goed gegaan. Wel is het ‘s nachts aardig koud, maar daar ben ik deze keer beter op voorbereid. Ik zal daar een andere keer nog wel iets over schrijven.

Morgen ga ik een hoger gebied in, de bergen gaan daar tot 800 meter ! Gelukkig lijkt het weer de komende dagen goed te blijven.

Bedankt voor alle aanmoedigingen, dat doet me echt goed om die te lezen !

1. Margot:
    6 mei 2022
    Heerlijk om te lezen! Fijn dat het goed weer is en geniet van je rustdag!
  2. Hella:
    6 mei 2022
    Hè Rob!! Leuk om je ervaringen te lezen en wij mogen meegenieten!! De leeftijd zal vast mee gaan tellen, maar gelukkig knap je na een goede rustnacht en _ dag weer op!! Je hebt er genoeg van gepland, dus dat gaat vast helemaal goed komen!!. Geniet er volop van!! Groetjes Kees en Hella
  3. Inge:
    6 mei 2022
    Ha Rob, heerlijk om ook een beetje mee te reizen in Wales! En de jaren vragen om wat meer nadenken over wat een mens wel en niet meeneemt, leuke pauzes inplannen en vooral dit soort tochten blijven maken. Fijn dat het wildkamperen goed ging, altijd spannend! Geniet van de tocht en van lekker even niks doen vandaag!!
  4. Annemieke:
    6 mei 2022
    Fijn dat het wildkamperen goed ging. Ik zou regelmatig pauzedagen inplannen, zodat je volop kan genieten. Af en toe een bed opzoeken en niet willen presteren. Gewoon helemaal in Wales zijn en je goed voelen. Geniet van alles in dat mooie land. 😘
  5. Jan van Casteren:
    6 mei 2022
    Hoi Rob, goed om weer van je te horen. Ik vond het van hieruit ook best wel spannend, dat wildkamperen van jou aldaar. Goed om te horen dat het goed is gegaan. Veel wandelplezier de komende dagen.
  6. Mieke & Jac:
    8 mei 2022
    Dank voor je verhaal, veel wandelplezier, ik volg je en duim voor veel goed weer👍🙋‍♀️
  7. Selle:
    8 mei 2022
    Ha Rob, ik vind de eerste dagen (week) van een trektocht ook altijd loodzwaar, maar de tweede week veel beter (want fitter!). Hoe de derde en vierde week dan wel niet moeten gaan!? Tof dat het wildkamperen goed ging!! liefs!
  8. Rob:
    8 mei 2022
    Ha Selle, na de eerste rustdag gaat het me meestal al beter af. Het hangt ook erg van de hoogtemeters af.
  9. Yasmine:
    8 mei 2022
    Hoi Rob knap dat je 20 km per dag kunt wandelen mij lukt dat echt niet. En nog heel veel wandel plezier 🤩💖
  10. Rob:
    8 mei 2022
    Dank je ! En vandaag waren het er 26,5 km ! Ik ben kapot …
  11. Inge:
    8 mei 2022
    Ik heb trouwens een hoop vragen Rob: kom je ‘boven’ dorpjes of revitaileringspunten tegen of moet al je eten voor een pasr dagen mee? Wat voor tentje heb je bij je? Heb je een idee hoeveel kilo je bij je hebt, brander mee? Kun je water onderweg vinden en zuiver je met druppels of een filtertje? Hoe heb je de route bij je, telefoon of gps? Is de route goed aangegeven? Loop je de hele dag door of kun je onderweg ook nog ergens de pub in? Hoe doe je dat met wildkamperen, je kamp al vroeg inrichten of wachten tot de schemering valt?

Altijd nieuwsgierig!

Liefs
  12. Rob:
    8 mei 2022
    Dat zijn een hoop vragen !

Tot nu toe kom ik wel eens wat dorpjes tegen. Maar zodra ik in midden-Wales kom, zal het rustiger worden. Ik moet ook steeds een paar dagen vooruit denken ivm avond-eten en eten voor m’n lunch en ontbijt. Dat vind ik best lastig, ook omdat het niet altijd duidelijk waar ik uitkom en wat voor voorzieningen daar zijn.

Ik heb thuis mijn rugzak gewogen: 15 kg. Maar er is nog wel wat bijgekomen en er is altijd nog wat eten wat er bij moet, dus ik ga uit van 18 kg.

Ik heb mijn brandertje en pannen mee, zonder zou ik het niet kunnen.

Ik heb een 0,7 l waterfles mee. Als die leger begint te raken kijk ik op de kaart en vaak is er wel een watertje of bron te vinden. Ik heb mijn Sawyer filter mee en dat is verstandig om die mee genomen te hebben.

Mijn tent is jouw oude Hilleberg Enan, daar ben ik best tevreden over. Over mijn sleeping-system zal ik nog eens schrijven.

Voor navigeren heb ik de Ciccerone-gids, uitgeprinte kaarten van de route ( via de TCW-website) en GPS op de telefoon. Ik gebruik ze alledrie afwisselend. Tot nu toe ben ik niet fout gelopen !

Pubs zijn er in de start- en finish plaats en héél af en toe onderweg.

En dan over wildkamperen, daar schrijf ik ook nog wat over.

Jij veel wandelplezier in Spanje !
  13. Inge:
    8 mei 2022
    Leuk om te horen hoe je het aanpakt! Fijn om te lezen dat mijn Hillbergje goed bevalt en 18 kg vind ik heel erg pittig! Heel erg hip dat je een slaapsysteem hebt! Ik ben benieuwd! Rustdagje inplannen als je te moe wordt en verder rustig doorlopen! Geniet vsn het mooie Wales. Wij lopen hier luxe ‘ met de kleine rugzak’, zoals een paar Sud-Tirolers het noemden rond en genieten ook.